דמוקרטיה, הסתה ומה שביניהן

דמוקרטיה, הסתה ומה שביניהן

ביום שני השבוע פירסם ארגון בצלם דו"ח תקופתי העוסק בפעילות צה"ל, ואשר קובע כי בשנים האחרונות הרגו חיילים ישראלים עשרה אזרחים פלשתינים על ידי שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הדו"ח, אשר פורסם בכמה מכלי התקשורת, הוא בסך הכל נדבך נוסף בשרשרת פעילויות של הארגון הרדיקלי – פעילויות מגמתיות, לא שוויוניות, צפויות ובכל זאת מרגיזות, אשר המשותף לכולן הוא ניסיונן להסית נגד חיילי צה"ל ונגד מפקדיו ולהכפישם. לתוך הרשימה הנכבדה של ארגונים בעלי אג'נדה דומה אפשר להוסיף גם את מחסום WATCH, עדאלה והקרן החדשה לישראל. כולם, אגב, ישמחו להתעטף בדגלי הדמוקרטיה והפלורליזם כדי להצדיק את פעילותם הכמעט משיחית.

אז זהו, שדמוקרטיה ופלורליזם – שני ערכים אשר עמדו ועדיין עומדים לנגד עיניי בכל מהלך חיי האזרחיים והצבאיים – אינם יכולים לשמש הסוואה לפעולות הסתה מצד אותם גופים, המסכנים את חיילי צה"ל ומפקדיו הנמצאים בחזית הקרב, וחמור מכך – מסכנים אותנו כחברה. למען הסר ספק, הסתה אינה דמוקרטיה, ואל לנו כחברה לאפשר פעילויות אלו בקרבנו, שכן מתן לגיטימציה לפעילויות מסוג זה הוא בסימן חבית נפץ המאיימת על המשך קיומה של מדינת ישראל.

*   *   *

ארגון בצלם טוען בדו"ח שהגיש בתחילת השבוע כי אנשים נהרגו, ומפנה אצבע מאשימה כלפי כוחות הביטחון. ובכן רבותיי, במלחמות, עם כל הצער שבדבר, קורה שאנשים נהרגים, ואל לנו לטעות כפי שמבקש לעשות הארגון ולהתייחס לפרעות הפלשתינים כהפגנות בלתי מזיקות. אל לנו להאמין כי פגיעתם של אבן או בקבוק זכוכית חמורה פחות משימוש שעושים חיילי צה"ל באמצעים לפיזור הפגנות, ואל לנו להיות מובלים במיצג השווא המוצג בפנינו על ידי ארגוני קיצון, המבקשים ברעתנו כחברה בכלל וכצבא ההגנה לישראל בפרט.

המפחיד בדבר הוא שבשנים האחרונות פעילותם של ארגונים רדיקליים מסוימים עלתה מדרגה ומעשיהם הפכו חמורים ומסכני חיים, עד שלעיתים קרובות, קרובות מדי, אני מוצא עצמי, כמפקד לחיילים וכאדם הנושא באחריות כלפי פקודיו, נדהם לנוכח ניסיונותיהם של אותם ארגונים לפגוע בחיילי צה"ל ובמפקדיו. בשנים האחרונות, ועם התפתחות תופעת הרשתות החברתיות, הגדילו לעשות ארגונים אנונימיים בעלי אג'נדה מובהקת ולנצל את הפלטפורמה הוויראלית; פעם אחר פעם פורסמו פרטיהם האישיים ותמונותיהם של חיילים אשר השתתפו בפעולות מבצעיות – להזכירכם, פעולות שנשלחו אליהן על ידינו – וזאת כדי לעודד פעולות נקם נגדם.

מול הפעילויות האלה עומדים אני וחבריי לארגון קונצנזוס, המונה מאות חיילים וקציני מילואים, נגד אותם ארגונים אשר חרתו על דגלם את ההסתה כלפי חיילי צה"ל. אנו רואים בהגנה על אותם חיילים, הנשלחים אל חזית הקרב, חוד החנית של פעילותנו, וזאת כדי להבהיר לחיילים ולמפקדים כי החברה הישראלית מחזקת את ידיהם ונותנת להם תמיכה ורוח גב להמשיך בפעילותם המבורכת.

*   *   *

ובחזרה לדו"ח בצלם. טוב הגיב דובר צה"ל לדו"ח החד-צדדי, כאשר ציין את המובן מאליו וקבע כי מדובר בדו"ח מגמתי אשר נכתב על ידי אנשים שהיכרותם עם המציאות בשטח היא לכל הפחות מוטלת בספק.

לעומת אנשי בצלם, אני מכיר את המציאות בשטח וחוויתי על בשרי אותם עימותים והפגנות. אני וחבריי עמדנו בחזית הקרב, ואני יכול לומר בפה מלא כי חיילי צה"ל פועלים באופן שקול, אחראי ומתון לנוכח הסיכונים הקשים העומדים לנגד עיניהם במהלך פעילותם מסכנת החיים, ועל כן אנו מצדיעים להם.

הכותב הוא מנכ"ל ארגון קונצנזוס לשמירה על ביטחון חיילי צה"ל בזירה הציבורית והתקשורתית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *